Grand Prix vinder 500cc klassen 1957
Gilera
• Tværliggende rækkemotor 4-cylindret 2V DOHC luftkølet 4-takts
• 52 x 58.8mm boring og slaglængde = 499.5cc
• Krumtap roterer fremad
• Motoren er nu bygget med 4 separate cylindre og topstykkerne i par (en helt ny motor var under udvikling som Gilera trak sig fra race)
• Cylindrene hælder fremad med 30°
• Ventil vinkel 100°
• Primær drev mellem cylindre 1 og 2
• Våd-sump smøring
• 4 separate megaphon potter, ca. 460mm lang x 75mm diameter for enden
• Lucas rotor-magnet tænding
• Våd fler-plade kobling og 5-trins gearkasse
• Ydelse 70hk ved 10.400 o/min
• Max hastighed 241 km/t (150mph)
• Vægt 140kg
• Akselafstand 1385mm
• Ny udvikling af kåben fra 1956 for at reducere responsen på sidevind- motoren bliver nu kølet via runde luftindtag istedet for de firkantede
• Clip-on styr
• Teleskop forgaffel med indvendige fjedre
• 250mm tromlebremse for med dobbelt sko.
• Tromlebremse bag med bremse sko i den fulde bredde
• Eger hjul, 3.00 x l9" for, 3.50 x l8" bag
• Avon dæk
Podie placeringer