Grand Prix vinder 500cc klassen 1957

Gilera

• Tværliggende rækkemotor 4-cylindret 2V DOHC luftkølet 4-takts

• 52 x 58.8mm boring og slaglængde = 499.5cc

• Krumtap roterer fremad

• Motoren er nu bygget med 4 separate cylindre og topstykkerne i par (en helt ny motor var under udvikling som Gilera trak sig fra race)

• Cylindrene hælder fremad med 30°

• Ventil vinkel 100°

• Primær drev mellem cylindre 1 og 2

• Våd-sump smøring

• 4 separate megaphon potter, ca. 460mm lang x 75mm diameter for enden

• Lucas rotor-magnet tænding

• Våd fler-plade kobling og 5-trins gearkasse

• Ydelse 70hk ved 10.400 o/min

• Max hastighed 241 km/t (150mph)

• Vægt 140kg

• Akselafstand 1385mm

• Ny udvikling af kåben fra 1956 for at reducere responsen på sidevind- motoren bliver nu kølet via runde luftindtag istedet for de firkantede

• Clip-on styr

• Teleskop forgaffel med indvendige fjedre

• 250mm tromlebremse for med dobbelt sko.

• Tromlebremse bag med bremse sko i den fulde bredde

• Eger hjul, 3.00 x l9" for, 3.50 x l8" bag

• Avon dæk


Podie placeringer